123123 فرزند خوانده‌ اي به نام nexus5
به وبلاگ خودتون خوش امدید مطلب مورد نیاز خود را در نظرات به ما خبر دهید ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 556
بازدید دیروز : 2579
بازدید هفته : 4603
بازدید ماه : 4202
بازدید کل : 103270
تعداد مطالب : 593
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1

شلوغ پلوغ

فرزند خوانده‌ اي به نام nexus5
پنج شنبه 10 بهمن 1392 ساعت 21:27 | | نوشته ‌شده به دست shahin | ( )

دنیای فناوری اطلاعات روزبه روز در حال پیشرفت است و هر ساعت باید منتظر یک شگفتی باشیم دیگر حکایت مگابایت و گیگابایت نیست دنیا هر روز شاهد یک انقلاب جدید است. محصولات یکی پس از دیگری می آیند تا بر سکوی اول بنشینند ولی تا چند دقیقه ای را بر جایگاه اول تکیه می زنند رقیب دیگری پای به میدان می گذارد و دیگران را از سر راه بر می دارد. دیگر گذشت آن زمانی که هر سال یک محصول جدید را می دیدیم و تا سال بعد با آن به دیگران پز می دادیم. امروز دور دور فناوریست یعنی دیگر پز دادنی درکار نیست هیچکس نمی تواند بگوید محصول من بهتر است چون مجبور می شود حرف خود را پس بگیرد. تیم دریچه هر هفته تغریبا 5 یا 6 محصول را مورد بررسی قرار می دهد که سعی میکنیم تعدادشان را بیشتر کنیم. امروز نیز به سراغ فرزند خوانده گوگل، خالق ربات سبز رفتیم. شرکت ال جی  پس از همکاری با گوگل پدر اندروید، اقدام به ساخت نکسوس 5 کرد و نتیجه این همکاری ساخت محصولی زیبا و با کیفیت بود. اگر خاطرتان باشد چند روز پیش بود که این تلفن هوشمند به روی میز دریچه آمد و عکس های آن را برای شما منتشر کردیم. حالا امروز به بررسی دقیق تر آن می پردازیم تا شما با تمام زوایای آن آشنا شوید.

 

طراحی
در بخش طراحی شاهد یک زیبایی اصیل هستیم که در نگاه اول چشم همگان را به خود خیره می کند. نکسوس ۵ دارای ابعاد ۱۳۷ در ۶۹ در ۸.۶ میلیمتر است و وزن آن نیز۱۳۰ گرم است که در مقایسه با رقبای خود وزن قابل قبولی دارد.  این مدل از یک بدنه پلی کربنات ساخته شده و بدنه کاملا مات است.

 


وقتی از روبرو به این دستگاه نگاه می کنید یک صفحه نمایش یک دست را مشاهده می کنید که در بالای آن دوربین دوم 1.3 مگاپیکسل و خروجی مکالمه با یک طراحی زیبا در کنار سنسورهای نور محیطی و مجاورت قرار گرفته است.


در لبه چپ این تلفن دکمه‌ های صدا تعبیه شده اند و در قسمت شمالی یک درگاه مخصوص هدفون را مشاهده می کنید



در لبه سمت راست نیز دکمه پاور و درگاه میکرو سیم با الهام از طرح محصولات شرکت اپل هستیم که با استفاده از سوزن مخصوص دریچه سیمکارت باز می شود. نکته قابل توجهی که در مورد کلیدهای این گوشی باید در نظر داشت این است که ال جی از سرامیک برای ساخت آن ها استفاده کرده است.


در لبه جنوبی نیز اسپیکر، میکروفن و درگاه میکرو USB تعبیه شده است.


در قسمت پشت این تلفن هوشمند دوربین اصلی  با حاشیه بزرگ به همراه فلش LED که زیر آن قرار گرفته و لوگوی بسیار زیبای نکسوس که از بالا به پایین کشیده شده است.



صفحه نمایش
نکسوس ۵ درارای یک صفحه نمایش 4.95 یا همان 5 اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل از نوع True HD IPS با وضوح Full HD است. هچنین در تست زاویه دید این صفحه نمایش نمره قابل قبولی را به خود اختصاص می دهد.






سخت افزار
این تلفن از یک پردازنده  Snapdargon 800 با چهار هسته Krait 400 و فرکانس 2.3 گیگاهرتز  بهره می برد. همچنین این دستگاه شامل حافظه رم 2 گیگابایت و حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایت است. مسولیت بخش گرافیک را نیز Adreno 330 بر عهده دارد که باید گفت از نظر سخت افزاری نیز در رده خوبی قرار می گیرد. نکسوس ۵ همچنین دارای LTE است و گوگل سعی کرده تا با اضافه کردن قابلیت 4G به این محصول به ندای افرادی که از نداشتن LTE در نکسوس ۴ شکایت می کردند، پاسخ دهد.

باتری
نکسوس ۵  دارای یک باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی است که در مقابل سخت افزار و صفحه نمایش یک باتری قدرتمند به حساب می آید.


دوربین
یکی از بخش های مورد علاقه کاربران در تلفن های هوشمند دوربین آن است که در بازار ما دومین اصل مهم برای خرید یک تلفن هوشمند به حساب می آید ( این مسئله به کل اشتباه است).
با وجود ضعف نکسوس های نسل قبل در بخش دوربین این بار نکسوس 5 توانست از برادران قبلی خود پیشی بگیرد. در این مدل از یک دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده شده که با خیلی از 8 مگاپیسلی های دیگر تفاوت دارد. این سنسور از نوع MP CMOS است که اندازه پیکسل‌ها در آن 1.4 میکرومتر و سایز سنسور نیز 1/3.2 اینچ با لرزشگیر اپتیکال است..باید گفت که این دوربین یکی از مدل های خوب کمپانی سونی به حساب می آید.







نرم افزار
در این بخش همه چیز بوی نو می دهد چراکه در هنگام بالا آمدن شاهد سیستم عامل جدید گوگل یعنی اندروید 4.4 به شما سلام می کند. رابط کاربری تفاوت چندانی با نسخه های قبل ندارد و می توانید با خیال آسوده همه چیز را بیابید.
این گوشی همه چیز دارد یعنی هرچیزی که برای ورود به دنیای اینترنت را بخواهید در دسترس است. یکی دیگر از مواردی که باید در موردش آسوده خاطر باشید به روز رسانی سیستم عامل است چرا که دیگر به مانند قبل در انتظار ارائه نسخه جدید برای تلفن خود نخواهید بود. هر تغییراتی که در اندروید ایجاد شود یک نسخه هم برای تلفن شما ارسال می شود.


گوگل در سیستم عامل خود از سرویس گفتگوی خود hangouts به جای مسیج استفاده کرده. اپلیکیشنی که کلی قابلیتی که برای هرکدام نیاز به یک اپلیکیشن جداگانه بود را به یکباره برای کاربر فراهم می سازد.


شما در این گوشی یک دستیار با نام Google Now دارید که قادر اسیت تمام پیام های صوتی شما را پاسخ دهد. کافیست تا در صفحه اصلی صدایش بزنید تا جواب بگیرید.


دیگر قابلیت جدید اندروید کیت کت این گونه است که سعی می کند تا شماره فرد تماس گیرنده با شما را در دیتابیس گوگل جستجو کند و در صورتی که برای شماره تلفن مورد نظر داده ای وجود داشته باشد، آن داده را برای شما نمایش دهد.
به عنوان مثال زمانیکه از یک شرکت با شما تماس می گیرند و شماره های تماس آن شرکت در دیتابیس گوگل ذخیره شده، به همراه نمایش شماره تلفن، نام شرکت هم دیده خواهد شد، حتی اگر در دفترچه تلفن شما ذخیره نشده باشد.
یکی از جالب های این گوشی اپلیکیشن Cloud Print است. با کمک این نرم افزار می توانید از روی گوشی خود به پرینترهای اطرافتان دستور پرینت بدهید.


این دستگاه هم اکنون با قیمت حدود1/500/000 تومان برای نسخه 16 گیگ و حدود 2/000/000 تومان برای نسخه 32 گیگابایت در بازار موجود است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: فرزند خوانده‌ اي به نام nexus5، ،
:: برچسب‌ها: فرزند خوانده‌ اي به نام nexus5,

آرشیو کامل نوشته های پیشین