123123 بررسي "تلفن‌هاي هوشمند" سال 2013
به وبلاگ خودتون خوش امدید مطلب مورد نیاز خود را در نظرات به ما خبر دهید ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 2579
بازدید هفته : 4073
بازدید ماه : 3672
بازدید کل : 102740
تعداد مطالب : 593
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1

شلوغ پلوغ

بررسي "تلفن‌هاي هوشمند" سال 2013
دو شنبه 18 آذر 1392 ساعت 10:56 | | نوشته ‌شده به دست shahin | ( )

مطمئنا اين گونه نيست که نوآوري ها و فناوري ها در يک جنبه از زندگي ما گسترش پيدا کنند و در جنبه هاي ديگر هيچ نقشي نداشته باشند. نوآوري ها در تمامي جنبه هاي مختلف زندگي انسان گسترش پيدا کرده و خود را از روش‌هاي گوناگون نشان خواهد داد. اما سرعت پيشرفت فناوري در شاخه‌هاي مختلف با همديگر فرق مي‌کند. در برخي از شاخه‌ها اين سرعت بسيار کند است و در برخي زمينه‌هاي ديگر ما هر سال شاهد اين هستيم که اعداد تقريبا دو برابر مي شوند و پيشرفت بسيار سريعي صورت مي گيرد. تلفن همراه يکي از آن زمينه هايي است که سرعت پيشرفت در آن بسيار زياد بوده و علاوه بر مصرف کنندگان خود توليد کنندگان هم در اين رابطه شگفت زده شده اند. معمولا در صنايع مختلف روال به اين صورت است که اين امکان وجود دارد تا الگوهايي از گرايش هاي مصرف کنندگان را به دست آورده و شرکت ها براساس آن الگوها مسير آينده خود را مشخص کرده و بر بازار تاثير بيشتري بگذارند. معمولا براي رسيدن به اين الگوها نيازي به تحقيقات آکادميک نيست و خيلي راحت مي توان از روي ميزان و نحوه تقاضاي مردم به نياز و خواسته آن ها پي برد. در ادامه براي شما از برخي از گرايش هاي مردم که منجر به توليد آخرين نسل از تلفن هاي همراه هوشمند شده اند، صحبت خواهيم کرد.

 

باتري از همه چيز مهم تر است


تلفن هاي هوشمند داراي جذابيت بسيار زيادي براي صاحبانشان هستند و اين ماجرا باعث شده است تا افراد استفاده هاي بيشتري از اين ابزار کوچک داشته باشند و تنها به ارسال پيام کوتاه يا انجام مکالمات تلفني رضايت ندهند. بازي هايي که امروزه براي تلفن همراه نوشته مي شوند يکي از بالاترين و اصلي ترين جذابيت هاي اين تلفن ها هستند. همين استفاده زياد کاربران از تلفن و بالا بودن کيفيت صفحه نمايش آن ها باعث مي شود که باتري اين تلفن ها مصرف بيشتري داشته باشد. از زماني که تلفن ها هوشمند شدند، بالا بردن عمر باتري آن ها براي توليد کنندگان به يک دغدغه بسيار بزرگ تبديل شد. زيرا اين که دائما نياز باشد کاربران اين تلفن ها را به شارژ بزنند باعث مي شد ميزان رضايتشان کمتر شود. اگر شما همين الان از اطرافيان خود بپرسيد که در زمان خريد يک تلفن هوشمند چه فاکتوري برايشان اهميت ويژه اي دارد، حتما در کنار مواردي مثل نوع طراحي، برند، اندازه و قدرت پردازش از عمر باتري هم ياد خواهد کرد و رد خور ندارد که کاربران به اين فاکتور توجه ويژه اي نشان مي دهند. بسياري از کارشناسان معتقدند که اگر علم شيمي همگام با فناوري اطلاعات حرکت مي کرد مي توانست در اين زمينه يک راهکار انقلابي را به شرکت هاي توليد کننده و مصرف کنندگان تلفن هاي هوشمند، ارائه کند اما در اين زمينه يک بدهي بزرگ به مردم دارد. با بزرگ شدن نمايشگرهاي تلفن ها فضاي بيشتري براي استفاده از باتري هاي بزرگتر به وجود آمده است و اين ماجرا باعث شده که با وجود اين که علم شيمي در اين رابطه کمکي نکرده است، بتوان از راهکارهايي براي رسيدن به طول عمر باتري بيشتر استفاده کرد تا در اين زمينه خيلي هم عقب نمانيم. شرکت هاي توليد کننده امروزه به وفور تلفن هاي هوشمند 5 اينچي خود را در بازار مي ريزند و به تبع با فروش بالايي که دارند پول پارو مي کنند. باتري گوشي هايي مانند گلکسي نوت 3 و LG G2 امروزه در ميان مردم زبانزد هستند. زيرا مي توانند به آساني يک روز کار سنگين را دوام آورده و کاربر خود را با تمام نشدن باتري اميدوار نگه داريم. البته شرکت هايي مانند اپل هم هستند که ترجيح داده اند طراحي خود را به هم نريزند و همچنان يک گوشي با حجم، ضخامت و وزن کم به مردم ارائه کنند و به عمر باتري توجه زيادي نداشته باشند. به هر حال شکي نيست که تا چند سال آينده، کاهش در مصرف انرژي سخت افزار تلفن هاي هوشمند، يکي از بهترين راهکارهايي است که مي تواند باعث شود عمر باتري دوام بيشتري داشته باشد. اما نياز کاربران توليد کنندگان را به جايي خواهد برد که باتري هايي بسازند که در 7 روز هفته صاحب تلفن را همراه کند.


تلفن هوشمند يا تلفن همراه؟



مسلما در ابتدا همين که ما مي توانستيم يک تلفن شخصي براي خودمان داشته و آن را همه جا همراه داشته باشيم يک مزيت و ويژگي منحصر به فرد برايمان به حساب مي آمد. تلفن هاي همراه از همان زمان ورودشان به بازار مورد توجه مردم قرار گرفتند و تا همين چند وقت پيش بسياري از افراد معتقد بودند که تلفن بايد فقط تلفن باشد و با اين اعتقاد تمايلي به استفاده از تلفن هاي هوشمند نداشتند. اما بالاخره اين طلسم شکست و ميزان فروش تلفن هاي هوشمند از تلفن هاي همراه غير لمسي با دکمه‌هاي فيزيکي، بيشتر شده است. امروزه حتي کودکان هم تمايل ويژه اي به استفاده از تلفن هاي هوشمند صفحه لمسي دارند و شايد بتوان گفت که در آينده اي بسيار نزديک، نسل تلفن‌هاي همراه معمولي از ميان برداشته خواهد شد زيرا ديگر ميزان تقاضا براي آن ها به قدري کم خواهد شد که توليدشان سودي براي توليد کنندگان به همراه نخواهد داشت. چند وقت پيش استيو جابز هم در مورد رايانه هاي روميزي همين پيش بيني را کرده بود، البته جايگاه تلفن هاي همراه سنتي کمي متفاوت است اما مي توان انتظار داشت که اين پيش بيني در اين مورد هم به تحقق بپيوندد. بسياري از افراد مي گويند، همان طور که رايانه هاي همراه به تدريج جايگزين رايانه هاي خانگي شدند، تبلت ها هم کم کم جايگزيني براي رايانه هاي همراه خواهند شد. بسياري از کارشناسان معتقدند که جهت کلي همين خواهد بود و مردم به سمت ابزارهايي گرايش خواهند داشت که در عين اين که کوچک هستند، بسياري از نيازهايشان را برطرف مي کنند. مسلما بهترين گزينه براي هر فردي يک تلفن همراه هوشمند است که به خوبي در حال پيشرفت مطابق با نيازهاي کاربران امروزي است. اين دوره از موقعيت تلفن هاي هوشمند به گونه اي است که متخصصان مي گويند در هيچ دوره زماني هرگز تنوع در قيمت و انتخاب به فراواني امروز نبوده است. بسياري از مردم روي برند خاصي تعصب دارند اما بسياري از افراد هم از آزادي انتخابي که دارند لذت مي برند و همين ماجرا باعث رشد و بهتر شدن وضعيت بازار شده است. امروزه شما به عنوان يک کاربر لذت بسياري خواهيد برد زيرا شرکت هاي توليد کننده تلفن هوشمند بر سر جذب شما دعوا مي کنند تا شماي مصرف کننده امکانات بيشتري را به ازاي هزينه اي که پرداخت مي کنيد، به دست آوريد.


اوضاع نمايشگرها


مسلما نمايشگر يک تلفن همراه هوشمند از نظر عواملي مانند کيفيت و اندازه مورد بررسي قرار خواهد گرفت. از همين الان کاملا مسير آينده مشخص شده است. احتمالا شرايط به گونه اي خواهد بود که از سال 2013 به سمت تلفن‌هاي هوشمندي با رزولوشن 1080p و از سال 2014 رزولوشن 1440p يا 2K خواهيم رفت و در سال هاي بعد هم نوبت به 2160p يا 4K خواهد رسيد. شايد اين روند پيشرفت براي بعضي از مردم پيشرفتي مضحک و خنده دار به نظر برسد ولي نقشه راه شرکت هاي بزرگ سازنده نمايشگر تلفن همراه هوشمند، از هم اکنون تعيين شده است و مطمئنا براي رسيدن به اهدافشان تمامي موانع موجود بر سر راهشان را از ميان برخواهند داشت. دغدغه کاربران امروزي اين است که به تلفن هايي با صفحه نمايش بزرگتر تمايل دارند اما تاثير بزرگي صفحه نمايش بر بيشتر شدن مصرف انرژي پنل ها و پايين آمدن عمر باتري کاملا مشهود است. اما توليد کنندگان اعلام کرده اند که در اين رابطه هم جايي براي نگراني وجود ندارد زيرا پنل ها هر سال کم مصرف تر مي شوند و پيشرفت در اين زمينه است که بالا بردن رزولوشن را امکان پذير خواهد کرد. گذشته از اين موارد اگر به طراحي هاي جديد تلفن هاي هوشمند دقت کنيد مي بينيد که دکمه هاي فيزيکي به پشت يا حاشيه گوشي رفته و به اين ترتيب حاشيه نمايشگر صفحه تلفن ها بسيار کمتر از قبل شده است. شرکت سامسونگ هم اوج هنرش را در گلکسي نوت 3 نشان داده است و چهره فبلت بي نظير خود را به خوبي تغيير داده است. احتمالا در نسل هاي بعدي و سال هاي آينده شاهد اين خواهيم بود که نمايشگرهاي تلفن همراه پا را از گليم خود درازتر کرده و به لبه هاي تلفن ها هم سرازير خواهند شد. شايد هم در آينده تلفني را در دست بگيريد که صفحه نمايش آن کل تلفن را احاطه کرده باشد و تفاوتي بين قسمت پشتي و جلويي گوشي وجود نداشته باشد.

چه دردسري؟


در ابتداي صحبت هايمان گفتيم که به نظر مي رسد که اين ابزار کوچک در کنار تمامي مزيت ها و جذابيت هايي که دارد دردسرهايي را هم براي صاحبانش به همراه داشته باشد. اما اين که چه دردسري ايجاد مي کند، بسيار مهم است. موسسه تحقيقاتي Pew در اين رابطه تحقيقاتي را انجام داده است، براساس تحقيقات اين موسسه از هر 10 بزرگسال 9 نفر داراي تلفن همراه هستند و تقريبا بيش از سه چهارم اين جمعيت با مشکلاتي نظير قطع تماس سرو کار دارند. بيش از 60 درصد کاربران تلفن همراه تماس ها يا پيامک هاي تبليغاتي ناخواسته دريافت مي کنند. در بين آن دسته از کاربران که با گوشي خود به اينترنت وصل مي شوند، تعداد بسياري از آن ها از سرعت پايين انتقال اطلاعات به عنوان يک مشکل عمده ياد مي کنند و طبق يافته هاي اين شرکت تبليغاتي از هر 10 نفر، 8 نفر با افت سرعت دانلود روي گوشي‌هاي خود مواجه هستند. در حال حاضر حدود نيمي از کاربران از گوشي هاي هوشمند استفاده مي کنند و تحقيقات نشان داده است که کاربران گوشي هاي هوشمند اساسا بيشتر از کاربران گوشي هاي ساده با مشکلات گوناگون تلفن همراه سروکار پيدا مي کنند. به عنوان مثال چيزي در حدود 35 درصد از دارندگان گوشي هاي هوشمند با قطع تماس روبه رو مي شوند در حالي که اين رقم براي افرادي که از گوشي هاي ساده تلفن همراه استفاده مي کنند در حدود 28 درصد است. همچنين در حال حاضر بسياري از گوشي هاي غير هوشمند از قابليت هاي اينترنتي مانند امکان گشت و گذار در اينترنت و چک کردن ايميل برخوردار هستند و جالب است که بدانيد فقط 31 درصد از کاربران اين گوشي هاي ساده از سرعت پايين اينترنت گلايه مي کنند در حالي که اين رقم براي مصرف کنندگان گوشي هاي هوشمند به 49 درصد مي رسد. اين نشان مي دهد که کاربران گوشي هاي ساده انتظارات بسيار پايين تري از سرعت دانلود تلفن همراه خود دارند اين است که ميزان دردسر آن ها بسيار کمتر از مردمي است که از گوشي هاي هوشمند استفاده مي کنند.

امـــــن هستند؟


سرقت هايي که از طريق حملات فيشينگ انجام مي شود، فقط به سايت هايي که از طريق رايانه خود باز مي کنيد، خلاصه نمي شود، بلکه اين روزها مجرمان سايبري توجه خود را به فناوري‌هاي جديدتري مثل تلفن هاي همراه هوشمند معطوف کرده اند. هر پيام متني که به شما در قالب پيام هاي تلفن همراه ارسال مي شود مي تواند حکم يک حمله فيشينگ را داشته باشد و به همين خاطر توصيه شده است که براي حفظ امنيت گوشي هوشمند خود قبل از باز کردن پيام کوتاه، ابتدا ارسال کننده آن را شناسايي کنيد زيرا بيشتر سرقت هاي فيشينگ از طريق پيام هاي متني آغاز مي شود و اگر فرستنده اي را نمي شناسيد به هيچ وجه جوابي به آن ندهيد و هميشه از برنامه خارج شويد. زماني که کار شما با يک برنامه يا سرويس اينترنت تمام مي شود، از برنامه خارج شده و حتي الامکان لاگ اوت کنيد و راه هاي ارتباطي را به حال خود باز نگذاريد تا ديگران به آساني نتوانند اطلاعات شما را در کنترل خود داشته باشند. به جايي که از آن نرم افزارهايتان را مي خريد يا دانلود مي کنيد توجه داشته باشيد زيرا ممکن است اين ماجرا هم براي شما بعدا به دردسر تبديل شود. يکي از مواردي که باعث ايجاد نا امني براي صاحبان گوشي هاي هوشمند تلفن همراه شده است، Wi Fi است. اين که بدانيد هرجايي نبايد واي فاي گوشي خود را روشن کنيد بسيار مهم است. هکرها مي دانند که بسياري از مردم ممکن است از يک رمز عبور يا پسورد در سايت هاي مختلف استفاده کنند. ممکن است رمز عبور ايميل شما با حساب بانکي يا ديگر حساب هاي شما يکي باشد. به همين خاطر اگر بار ديگر به کافي شاپ يا رستوراني رفتيد که به واي فاي مجهز است در زمان چک کردن حساب هاي کاربري خود خوب فکر کنيد زيرا ممکن است اين کار شما را مورد آسيب قرار داده و امنيت تلفن همراه شما و حساب هاي کاربري مختلف شما را دچار مشکل کند. در پايان بايد گفت که تلفن هاي همراه هوشمند، در حين داشتن مزاياي بسيار، معايبي هم دارند اما ما مي توانيم با نوع استفاده خود و رعايت موارد امنيتي، بهترين استفاده را از اين ابزارهاي کوچک و جذاب داشته باشيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: اخبار گوشی، اخبار تکنولوژی، ،
:: برچسب‌ها: بررسي "تلفن‌هاي هوشمند" سال 2013 ,

آرشیو کامل نوشته های پیشین