123123 كدام گوشي بهترين دوربين را دارد؟
به وبلاگ خودتون خوش امدید مطلب مورد نیاز خود را در نظرات به ما خبر دهید ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 571
بازدید دیروز : 2579
بازدید هفته : 4618
بازدید ماه : 4217
بازدید کل : 103285
تعداد مطالب : 593
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1

شلوغ پلوغ

كدام گوشي بهترين دوربين را دارد؟
دو شنبه 21 مرداد 1392 ساعت 10:52 | | نوشته ‌شده به دست shahin | ( )

 یکی از ویژگیهایی که سازندگان گوشی های موبایل یا همان اسمارت فون ها، به آن علاقه دارند دوربین به کار رفته در آنها است. کیفیت دوربین های موبایل روز به روز بهتر می شود و کم کم شاهد موبایل هایی هستیم که دوربینی ۴۱ مگاپیکسلی را بر روی خود قرار داده اند و شاید بهتر باشد بگوییم دوربینی که قابلیت مکالمه را نیز دارد !

جدیدترین گوشی نوکیا، دوربین آن، ۴۱ مگاپیکسل است و شرکت های دیگر هم مانند سامسونگ و اپل نیز گوشی های جدیدشان را پر از مگاپیکسل کرده اند، البته شاید به ۴۱ نوکیا نرسند ولی آنها نیز پا را از حد خود فراتر نهاده اند. البته همه چیز یک دوربین عدد مگاپیکسل آن نیست که در این صورت الان باید گفته می شد نوکیا بهترین دوربین را دارد ولی عوامل بسیاری در دوربین های موبایل غیر از مگاپیکسل وجود دارند که می توانند برتری را از نوع خود کنند.

 

در این مطلب، با ۴ موبایل لومیا ۱۰۲۰ نوکیا، آیفون ۵ اپل، گالاکسی اس ۴ سامسونگ و اچ تی سی وان یک عکس از سوژه های مشابه گرفته می شود و در ۶ بخش جزئیات عکس برداری، نمایش رنگ، کلوزآپ و ماکرو، عکس داخل خانه، عکاسی در شب و فیلمبرداری مقایسه می شوند.

 

۱ - جزئیات عکس برداری (Details):

 

واقعا لازم است در اینجا مقایسه ای صورت گیرد ؟ برنده روشن این مقایسه لومیا ۱۰۲۰ نوکیا هست که با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی آن تمام جزئیات را در تصاویر به تصرف خود می آورد،  همانطور که انتظار می رفت گالاکسی اس ۴ سامسونگ و آیفون ۵ اپل نیز در برابر لومیا ۱۰۲۰ حرفی برای گفتن ندارند، البته در حد خود جزئیات قابل قبولی را نمایش می دهند.

 

 

 

(برای اینکه عکس را در سایز اصلی ببینید بر روی آن کلیک کنید)

 

02-100crop-Details

 

امتیازی که هر کدام از دوربین ها در به ثبت رساندن جزئیات، بدست آورده است به شرح زیر است :

 

02-Details

 

۲- نمایش رنگ (Color Representation) :

 

قرمز، آبی، سبز، زرد … آیا شما عاشق رنگ ها نیستید، رنگها در عکس ها بسیار مهم هستند، این که دوربینی بتواند در شرایط مختلف محیطی و نوری، رنگها را به صورت کاملا طبیعی به ثبت برساند بسیار حائز اهمیت است که این موضوع اصلا به مقدار مگاپیکسل ربطی ندارد و عوامل بسیاری از جمله نوع لنز تاثیرگذار است و همانطور که خواهید دید در این ویژگی سامسونگ گالاکسی اس ۴ گوی سبقت را از لومیا ۱۰۲۰ ربوده است و در رنگها بهتر عمل می کند.

 

عکس های لومیا ۱۰۲۰ به واقعیت نزدیک است ولی سامسونگ در این زمینه بهتر عمل کرده است. آیفون ۵ از نظر رنگ بندی رو به گرمی است و رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، در نهایت نتایج در این بررسی به صورت زیر است :

 

03-Color-representation

 

۳- کلوزآپ و ماکرو (Close up and macro) : عکس های کلوزآپ و ماکرو، مدهایی از عکاسی است که باعث می شود از اجسام با فاصله بسیار نزدیک عکس های بسیار خوبی بگیریم. در این بررسی نتایج تقریبا نزدیک بهم بود ولی در گالاکسی اس ۴ سامسونگ در این بخش هم خوش درخشید و رتبه اول را بدست آورد.  گالاکسی به شما اجازه می دهد عکس های ماکرو با سایز بزرگ و با حداقل مهارت لازم بگیرید. نتایج این بررسی به صورت زیر است :

 

04-Macro

 

۴- عکاسی داخل خانه (Indoor) :

 

در این بررسی، لومیا ۱۰۲۰ نوکیا به دلیل استفاده از فلش زنون که بهترین نوع فلش در بین موبایل ها می باشد عکس های روشن تر و تمیز تری می گیرد. با این حال گالاکسی اس ۴ نیز با وجود اینکه از فلش زنون بهره نبرده است ولی عکس های بسیار خوبی در داخل خانه می گیرد، گرچه به پای لومیا ۱۰۲۰ نمی رسد ولی بسیار قابل قبول عمل کرده است. امتیازهایی که این ۵ گوشی در این ویژگی کسب کرده اند به صورت زیر است :

 

05-Indoor

 

۵- عکاسی در شب (Night) :

 

عکاسی در شب به عکاسی گفته می شود که بدون فلاش و در شب گرفته شود و از مد نایت دوربین استفاده می شود.

 

سنسور غول پیکر (!) لومیا ۱۰۲۰ و سامسونگ  گالاکسی اس ۴ نور را بسیار خوب جذب می کنند و در شب عکاسی بسیار خوبی انجام می دهند. ولی Iphone 5 عکسی نسبتا تار در شب انجام می دهد.

 

06-100crop--Night

 

و نتایج این بررسی :

 

06-Night

 

۶- فیلمبرداری (Video) :

 

به نظر می رسد دوربین Pure view لومیا ۱۰۲۰ فقط برای گرفتن عکس های بزرگ خوب نباشد بلکه در فیلمبرداری هم عالی عمل می کند. اگر به نمونه فیلم های ۱۰۸۰p گرفته شده توسط لومیا ۱۰۲۰ نگاه کنید می بینید که چقدر روان و با کیفیت ضبط شده اند. فیلمبرداری آیفون ۵ نیز بدلیل نرمی که در آن دیده می شود در رده دوم قرار گرفته است.

 

07-Video

 

۷- نتیجه نهایی :

 

همانطور که در بررسی های بالا دیدید در بیشتر موارد لومیا ۱۰۲۰ نوکیا در رده اول قرار دارد و البته اصلا دور از انتظار نبود و اگر غیر از این بود باید تعجب می کردیم. نکته قابل توجه این است که سامسونگ که فقط ۱۳ مگاپیکسل دوربین داشت رقابت نسبتا نزدیکی با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا داشت اما در مجموع امتیازات لومیا ۱۰۲۰ نوکیا مقام اول را از آن خود کرده است و به جرات می توان گفت که در حال حاضر بهترین دوربین را در بین موبایل ها دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: اخبار گوشی، ،
:: برچسب‌ها: كدام گوشي بهترين دوربين را دارد؟,

آرشیو کامل نوشته های پیشین