123123 با تلفن های هوشمند، هوشمند زندگی کنید
به وبلاگ خودتون خوش امدید مطلب مورد نیاز خود را در نظرات به ما خبر دهید ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 187
بازدید دیروز : 2579
بازدید هفته : 4234
بازدید ماه : 3833
بازدید کل : 102901
تعداد مطالب : 593
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1

شلوغ پلوغ

با تلفن های هوشمند، هوشمند زندگی کنید
پنج شنبه 27 تير 1392 ساعت 22:16 | | نوشته ‌شده به دست shahin | ( )

کمپانی سونی که نقش بسزایی را در تحول تلفن های هوشمند برعهده دارد در این مدت تلاش و کوشش خود را در تثبیت بازار  به خوبی نشان داده و این موضوع به خوبی قابل لمس است.
یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی که در رده محصولات رو به بالای بازار قرار دارد Xperia ZR است که جزو خانواده قدرتمندZ  می باشد که امروز به بررسی آن پرداختیم.

طراحی
در مجموع این گوشی از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل های قبلی سونی ندارد و در نگاه اول برای شما یادآور یک  چهره آشنا می شود. البته کمی هیکلی و سنگین وزن اما بازهم زیبا و کارآمد همانند مدل های قبل.
ابعاد این  عضو جدید سونی 131 × 67.3 × 10.5 mm است که در خانواده متوسط قامتان قرار میگیرد البته با احتساب وزن 138 گرمی آن می توان گفت که کمی اضافه وزن نیز دارد. با این وجود نگران نباشید چون این اضافه وزن زیاد احساس نمی شود و با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.
این مدل علاوه بر ضد آب بودن در مقابل گردو قبار مقاومت بسیار بالایی دارد و با استانداردهای IP55 و IP58 همخوانی دارد. بنا براین می‌توانید آن را 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب شیرین غوطه‌ور سازید و یا در کویر آن را همسفر خود کنید.
در هنگام در دست گرفتن این گوشی متوجه می شوید که یکسری تغییرات جزئی در آن اتفاق افتاده است . با توجه به اینکه شکل ظاهری ZR بسیار ساده و در عین حال شیک و باوقار است.



در دو طرف این مدل یک نوار آلومینیومی کشیده شده که آن را از مدل های دیگر متمایز کرده و به زیبایی آن افزوده است. وقتی که از روبرو به آن نگاه می کنید صفحه یک دست سیاه بدون هیچ دکمه ای را می بیند، البته  به اضافه ی لوگوی sony در بالای صفحه ، اسپیکر و دوربین دوم که چهره زیبایی را به رخ می کشند.
در لبه راستی این مدل همچون خانواده Z از کلید خاص و کوچک شده پاور استفاده شده و همچنین کلید صدا با فاصله کمی در پایین این کلید قرار گرفته، البته جای نگرانی نیست چون در هنگام استفاده تداخلی با کار یکدیگر ندارند و در آخر نیز کلید مخصوص دوربین در پایین ترین جای ممکن جا نمایی شده است.
کلید دوربین، به شما این اجازه را می‌دهد تا برای ثبت واضح‌ترین تصاویر در زیر آب با کیفیت Full HD فیلم‌برداری کرده یا عکس بگیرید. همچنین شما می توانید حتی زمانی که صفحۀ تلفن قفل است عکس بگیرید. این بدان معناست که دیگر هیچ لحظه‌ای را از دست نخواهید داد.در لبه چپ این مدل نیز تنها شاهد یک درپوش مخفی برای ورودی میکرو USB و البته محل اتصال پایه مخصوص این کمپانی هستید.

 

در لبه بالایی می توانید درپوشی را ببینید که با برداشتن آن محل قرار گیری جک 3.5 میلیمتری در آن خود نمایی می کند.




و بالاخره پشت دستگاه دوربین اصلی، فلاش LED و اسپیکر اصلی و در پوش سراسری که در زیر آن باتری، ورودی میکرو سیم و micro SD قرار گرفته است. شاید سوالی که در ذهن شما شکل گرفته این باشد که چرا با وجود ضد آب بودن، پشت این تلفن پلمپ نیست؟!!!
آسوده خاطر باشید چون سونی فکر همه جا را کرده و زیر این درپوش به خوبی آب بندی شده هرچند نظر ما هم این بود که بهتر میشد اگر سونی همانند مدل های ضد آب قبلی این محفظه را غیر قابل دسترسی می کرد تا کاربر با خیال راحت تر از آن استفاده کند.


از دیگر نکات ظاهری Xperia ZR میتوان به بدنه مات این دستگاه اشاره کرد که باعث می شود هیچگاه اثر انگشتتان بر آن نماند.

سخت افزار
بعد از بررسی شکل و طراحی نوبت به بررسی سخت افزار این مدل می رسد،  اجازه بدید که از صفحه نمایش شروع کنیم. این مدل دارای یک صفحه نمایش4.6 اینچیReality Display (بسیار واضح) HD است که به Mobile BRAVIA Engine 2 تجهیز شده است، اما ای کاش از نمایش گر Full HD در این مدل استفاده می شد.
 این ترکیب با استفاده از تخصص فن‌آوری افزایش کنتراست از طیف تلویزیون‌های براویا که با یک پنل OptiContrast™ با طراحی زیبا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، تجربه مشاهده‌ای زیبا و با کیفیتی مناسب را ارایه می کند.


پنل OptiContrast™ بازتابش را کاهش می دهد و امکان مشاهده‌ای واضح را در زیر تابش شدید نور خورشید فراهم می‌کند. این پنل همچنین در زمانی که تلفن خاموش است سطح سیاه یکپارچه‌ای را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر با حذف لایۀ حسگر و یکپارچه‌سازی حسگر و لنز، پاسخ‌گویی لمسی صفحه افزایش پیدا کرده که موجب لمس موثرتر می شود.
پس از صفحه نمایش نوبت به سخت افزار داخلی Xperia ZR می رسد که در این مورد سونی از یک پردازشگر چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon™ S4 Pro با 2 گیگابایت رم برای عملکرد سریع و البته یک چیپ گرافیکی Adreno 320 و 8 گیگابایت حافظه داخلی که به لطف یک اسلاید micro SD تا 32 گیگابایت قابل ارتقاست استفاده کرده که یک سخت افزار قابل قبول برای این مدل به حساب می آید.


در بخش دوربین نیز سونی سنگ تمام گذاشته و از یک دوربین قدرتمند 13.1 مگاپیکسلی با اندازه تصویربرداری 3096x4128 پیکسلی ، وضوح 1080پیکسل و قدرت 30فریم بر ثانیه ،  فوکوس اتوماتیک و فلش LED استفاده کرده است. با داشتن حسگر تصویر  Exmor RS گسترۀ پویای بالا هم برای عکس و هم برای فیلم، می توانید در هر شرایط محیطی عکس‌ها و فیلم‌هایی بی‌نقص ثبت کنید. حالت خودکار فوق‌العاده برای تصویر‎برداری با تنظیمات بهینه، ویژگی تشخیص صحنه با کیفیت بالا، استفاده از فن آوری HDR برای پردازش تصویر و کاهش پارازیت و هچنین حالت عکاسی پی در پی با سرعت 15 فریم بر ثانیه برای عکاسی از سوژه های در حال حرکت از دیگر امکانات این دوربین است.
هرچند نمی توان امکاناتی همچون ثبت اطلاعات مکانی (geo-tagging), ،فوکوس لمسی (touch focus) ،تشخیص چهره, تثبیت کننده تصویر، (image stabilization, sweep panorama) را در مورد این دوربین نادیده گرفت.


یک دوربین VGA هم در این مدل به عنوان دوربین دوم به کار گرفته شده که از آن می توان برای تماس تصویری استفاده کرد هرچند کمی ضعیف اما کارایی دارد.
در بخش نیرو نیز ZR دارای یک باتری لیتیوم یونی با توان 2300 میلی آمپر استفاده کرده که کمی فراتر از این مدل است. از توان ذخیره نیروی آن می توان به زمان آماده باش در حالت2G تا 240 ساعت، 3G تا 520 ساعت/ در حالت مکالمه 2G 11 ساعت ، 3G 15ساعت و در حالت پخش موسیقی 45 ساعت اشاره کرد. همچنین دارای حالت Battery STAMINA است که زمان آماده به کار تلفن هوشمند شما را به طور چشمگیری از طریق بستن خودکار برنامه های کاربردی که مصرف باتری زیادی دارند در زمان خاموش شدن صفحه نمایش و روشن کردن دوباره آن‌ها در زمان روشن شدن صفحه تا چهار برابر یا بیشتر افزایش می‌دهد.

نرم افزار
در بخش نرم افزار بهتر است از سیستم عامل شروع کنیم در این مدل از(Google Android 4.1 Jelly Bean)استفاده شده که به محض روشن شدن و اتصال به اینترنت آپدیت های جدید بر روی آن اعمال خواهد شد.

و اما در بخش برنامه های کاربردی می توان به سراغ یک یار قدیمی در سونی رفت،"WALKMAN”، یک برنامه اختصاصی برای سونی، این برنامه قابلیت یافتن آلبوم و کیلیپ به صورت آنلاین و امکان به اشتراک‌گذاشتن آن‌ها را فراهم می‌آورد. برنامه کاربردی "WALKMAN” دسترسی به همه آهنگ‌های دانلود شده را دارد و آرشیوی از 20 میلیون آهنگ قابل جستجو از Music Unlimited را فراهم می‌آورد البته ناگفته نماند که این برنامه به صورت اختصاصی برای پخش موسیقی در گوشی شما مورد استفاده قرار می گیرد.
برنامۀ کاربردی دیگر مورد علاقه سونی Movies نام دارد که با آن  به بیش از 150,000 فیلم و سریال تلویزیونی از Video Unlimited دسترسی خواهید داشت. برنامه کاربردی Album امکان دسترسی آسان به عکس‌های دوستان در شبکه های اجتماعی و مرور عکس‌ها بر اساس محل را ایجاد می‌کند. همچنین ویژگی Faces جدیدا به این برنامه افزوده شده است که تمامی چهره‌ها در آلبوم عکس شما را تشخیص می‌دهد. بنابراین می‌توانید مخاطب‌های موجود خود را برچسب‌گذاری کرده یا به چهره‌های آشنا یک نام اختصاص دهید.


البته برنامه های دیگری همچون car mode،Wisepilot و Voice Dialer اخیرا به تلفن های سونی اضافه شدند که هرکدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. از دیگر امکانات این تلفن هوشمند میتوان به تگ NFC اشاره کرد که یک تماس تک لمسی است . با این فناوری می توانید خیلی راحت بلندگوها، هدفون‌ها و تلویزیون‌های پیرامونتان را به اشتراک بگذارید. عملکردهای تک لمسی به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید به آسانی موسیقی، عکس‌ و فیلم را از تلفن هوشمند خود با گسترده‌ترین طیف دستگاه‌های مجهز به NFC ساخت Sony، شامل بلندگوها، هدفون‌ها و تلویزیون‌ها به اشتراک بگذارید.
از امکانات ارتباطی آن نیز می¬توان به GPRSUp to 107 kbps ، EDGEUp to 296 kbps ،  شبکه بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n, Wi-Fi Direct, DLNA, Wi-Fi hotspot و بلوتوث نسخه 4 اشاره کرد.
همچنین از دیگر امکانات این بخش می توان حسگرهای شتاب سنج, ژیروسکوپ, حسگر مجاورتی, قطب نما را نام برد. این تلفن در 4 رنگ مشکی، سفید، صورتی و فیروزه ای تولید شده است و قیمت آن در حدود 1750000تومان می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: اخبار گوشی، ،
:: برچسب‌ها: با تلفن های هوشمند, هوشمند زندگی کنید,

آرشیو کامل نوشته های پیشین