123123 ورود به دنیای تبلت
به وبلاگ خودتون خوش امدید مطلب مورد نیاز خود را در نظرات به ما خبر دهید ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 126
بازدید دیروز : 2579
بازدید هفته : 4173
بازدید ماه : 3772
بازدید کل : 102840
تعداد مطالب : 593
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1

شلوغ پلوغ

ورود به دنیای تبلت
دو شنبه 27 خرداد 1392 ساعت 14:41 | | نوشته ‌شده به دست shahin | ( )

شرکت ایسوس در تابستان گذشته با معرفی معرفی نکسوس 7‌خود توانست تحول عظیمی در بازار تبلت ها ایجاد کند . این تبلت خوش‌دست نه‌‌تنها از پشتیبانی همه‌جانبه گوگل در آپدیت برخوردار بود بلکه طراحی آن نیز کاملا انقلابی به حساب می‌آمد. درمیان بودن نام ایسوس به عنوان شرکت سازنده و قیمت آن در بازار جهانی باعث شد تا سیل عظیمی از رقابت ها بین کپاپانی-های براه بایفتد و در پس آن جنب و جوش زیبایی را در بازار براه انداخت.
فروش بالا و محبوبیت روزافزون نکسوس 7 زمینه مناسب و حاشیه امنیت کاملی را برای حضور مستقیم ایسوس خارج از سیطره گوگل فراهم آورد و بلاخره در فوریه 2013 این برند بطور مستقیم در بازار تبلت‌های 7 اینچی وارد شد.
همکاری این شرکت تایوانی با گوگل و ساخت تبلت موفق نکسوس ۷، اعتبار مضاعفی به برند ایسوس بخشید و اکنون این کمپانی قصد دارد با محصول جدیدش، تا جایی که می تواند از این اعتبار استفاده نماید.  
 نام جدیدترین مدل 7اینچی شرکت ایسوس Fonepad است. ایسوس مفهوم فبلت را کمی عجیب به ثمر رسانده! بر خلاف سایر کمپانی‌ها که سایز صفحه نمایش گوشی‌های خود را افزایش می‌دهند، ایسوس به تبلت هفت اینچی خود قابلیت ایجاد تماس‌های تلفنی را اضافه کرده است و شما می‌توانید این تبلت هفت اینچی را همانند یک گوشی موبایل در کنار گوش خود گرفته و با آن صحبت کنید! اما فقط قابلیت ایجاد تماس نیست که تبلت Fonepad را به محصولی خاص و جالب تبدیل کرده است.

طراحی
با توجه به قیمت پایین دستگاه، انتظار می رفت که ایسوس از بدنه ای تماما پلاستیکی برای Fonepad استفاده کند. اما ایسوس کاملا فراتر از انتظار  عمل کرد و قاب پشتی این تبلت را فلزی در نظر گرفته است. .کیفیت ساخت این قاب بسیار بالاست و باعث می‌شود که هنگامی که تبلت را در دست خود می‌گیرید، حس خوبی به شما منتقل شود.

 

 

در این مدل اسپیکر تماس در بالای پنل قرار گرفته و در بخش پشتی تبلت بجز حاشیه کوچکی در بالا که از پلاستیک فشرده که در زیر آن محل شیارهای micro-SIM وmicro-SD  است بطور کامل از فلز ساخته شده است و دوربین اصلی و اسپیکر هم در همین قسمت تعبیه شده است.در قسمت جلویی تبلت هیچ‌گونه کلید فیزیکی وجود نداشته و اکثر فضای جلویی تبلت را صفحه نمایش آن پوشانده است البته یک دوربین دومی هم در کار است.

 

 


اگر تبلت را در حالت عمودی در دست بگیرید، پورت micro USB  و جک3.5 میلیمتری را در پایین تبلت خواهید دید. بر روی لبه سمت راست نیز کلید های صدا و بر لبه چپ نیز کلید پاور نیز قرار داده شده‌اند. چیدمان کلیدها و پورت‌ها نشان می‌دهد که ایسوس در نظر داشته تا کاربران از این تبلت به صورت عمودی استفاده کنند.

سخت‌افزار
وزن Fonepad  نزدیک به 340 گرم است که البته از نظر وزنی زیاد قابل رقابت نیست. البته ابعاد 196.4در120در10.4 میلیمتر برای یک تبلت 7 اینچی مناسب است.
ایسوس در این مدل از یک صفحه نمایش 7 اینچی از نوع IPS بوده و قادر است تصاویر را با دقت 800×1280 پیکسل نمایش دهد. میزان غلظت رنگ‌ها و وضوح جزئیات نیز بسیار مناسب است. به طور کلی صفحه نمایش Fonepad دقیقا همان صفحه نمایشیست که ASUS بر روی تبلت محبوب Google Nexus 7 نیز قرار داده است و کیفیت بسیار خوبی دارد.

 

 


مشاهده ویدیوها، عکس‌ها و سایر موارد بر روی آن با وجود تراکم پیکسلی 215 ppi بسیار لذت بخش خواهد بود. همچنین در زاویه های مختلف عملکرد آن مناسب است.
تنها ایرادی که می‌توان به صفحه نمایش Fonepad گرفت، عملکرد آن در فضاهای خارجی و در زیر تابش نور آفتاب است که با توجه به براق بودن و روشنایی متوسط آن، رضایت بخش نیست.
در مجموع پنل صفحه‌نمایش در fonepad به نسبت بسیاری دیگر از هفت اینچی‌های معمول بازار کیفیت بالاتری را نشان می‌دهد اما کنتراست متوسط و روشنایی نچندان بالا رتبه صفحه‌نمایش را تا حدودی تنزل می‌دهد.
Fonepad  اولین تبلت اندرویدیست که از پردازنده های کمپانی Intel استفاده می‌کند. مغز متفکر این تبلت چیپ Intel Atom Z2420 است که یک پردازنده تک هسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز را کنترل می‌کند. این پردازنده، همانند اکثر پردازنده های ساخت کمپانی Intel، به تکنولوژی انحصاری Hyper Threading نیز مجهز می‌باشد که به کمک آن می‌تواند یک هسته مجازی دیگر تولید کرده و به صورت دو هسته ای عمل کند.

 

 


 پردازشگر گرافیکی این چیپ نیز PowerVR SX540 است که در کنار یک گیگابایت حافظه RAMو حافظه داخلی آن در دو چینش 8 و 16 گیگابایتی سخت افزار این تبلت را تکمیل می‌کند. همانگونه که پیشتر نیز گفته شد پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 32 گیگابایت نیز برای این تبلت در نظر گرفته شده است. با وجود پردازنده های قدرتمند چهار و حتی هشت هسته ای موجود در بازار، Fonepad  از لحاظ قدرت پردازشی، یک تبلت رده متوسط محسوب می‌گردد و نباید انتظار داشته باشید که بتواند به راحتی بازی‌های HD را اجرا نماید.
این مدل دارای یک دوربین 3.15‌ مگاپیکسلی اتوفوکوس با حداکثر سایز تصویر 1536×2048 پیکسل است و کیفت فیلمبرداری آن نیز HD 720 × 1280 است. در ساختار منویی این دوربین تنظیمات مختلف در ستون سمت چپ قرار گرفته‌اند. این تنظیمات شامل حالت عکاسی نرمال یا پانوراما، Scene mode پرتره، منظره یا عکاسی در شب، افکت‌های رنگی، تنظیمات سایز تصویر، تنظیمات نورگیری، گزینه‌های White balance، حالت‌های فوکوس، تنظیم عدد ISO حداکثر تا 400 و بلاخره قطع و وصل صدای شاتر می‌شود.

 

 



البته سنسور این دوربین بسیار کوچک بوده و کیفیت عکس‌های آن چندان رضایت بخش نمی‌باشند. در ضمن این دوربین دارای فلاش نمی‌باشد، به همین دلیل نمی‌توان با آن در شرایط نوری ضعیف عکس‌های قابل قبولی تهیه کرد.
علاوه بر این دوربین، یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی نیز در بالای صفحه نمایش تعبیه شده است که این دوربین دوم نیز می‌تواند با کیفیت HD 720p عکس‌برداری کند.
این مدل دارای یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت 4270 میلی آمپر- ساعت است. در عمل این باتری عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهد و به شرط یک استفاده معمولی حتی تا 3 روز نیز می‌توان روی آن حساب کرد. طبق گفته Asus زمان استفاده از این باتری هنگام تماشای ویدئوی 720p  و فعال بودن 3G و Wi-Fi و تنظیم روشنایی پنل روی حداکثر مقدار خود، برابر 9 ساعت است.
 درون منوهای دستگاه اپلیکیشنی به نام Power Saver برای مدیریت باتری در نظر گرفته شده است که در 3‌ حالت مختلف اقدام به کاهش مصرف باتری می‌کنند. این 3 حالت شامل Ultra-saving، Optimised و Customised می‌شود.

نرم افزار
سیستم عامل موجود بر روی این تبلت، اندروید می‌باشد که نسخه 4.1 یا Jelly Bean نسخه منتخب ایسوس برای Fonepad استکه به محض اتصال به اینترنت آپدیت نسبتا کوچکی را دریافت می‌کند. درست است که مدتیست که اندروید 4.2 نیز عرضه شده است ولی به دلیل تفاوت‌های اندک آن با نسخه 4.1، نیازی برای گلایه نیست. وجود پروژه کره بر روی اندروید 4.1  باعث شده که این نسخه از اندروید نسبت به نسخه های پیشین به مراتب روان‌تر باشد. البته این روان بودن صرفا به دلیل تغییراتیست که گوگل در ظاهر اندروید ایجاد نموده و تاثیری در سرعت دستگاه در هنگام بازی کردن یا کارهای معمولی ندارد. همانند همه تبلت های دیگر، بر روی این تبلت نیز تعدادی برنامه به صورت پیش فرض وجود دارد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به App Locker، ASUS Studio، Buddy Buzz، Chrome، File Manager، Google Plus، Maps، Messenger، MyBitCast، MyPainter، Play Music، WebStorage و YouTube اشاره نمود. همچنین چندین ویجت زیبا و کاربردی نیز بر روی دستگاه موجود است.

 

 


در مرکز بخش پایینی صفحه‌نمایش در Home Screen کلید دسترسی به منوی اصلی جای دارد که در دو سوی آن مجموعا 6 آیکون یا فولدر دلخواه را می‌توان جای داد. یک پله پایین‌تر از این قسمت نوار کلیدهای مجازی اندرویدی است که در میان آن‌ها یک کلید جدید با نشان فلش رو به بالا در سمت راست دیده می‌شود که با لمس آن لیستی از مینی‌اپلیکیشن‌های با قابلیت اجرای هم‌زمان در دسترس قرار می‌گیرد. تعداد اپلیکیشن‌های این لیست البته محدود است اما تقریبا همگی آن‌ها مثل ماشین‌حساب، تقویم و برنامه یادداشت بشدت کاربردی به نظر می‌رسند.
لازم به ذکر است که گیرنده aGPS این تبلت، قابلیت دریافت امواج ماهواره هایGLONASS را نیز دارد. به همین دلیل سرعت و دقت مسیریابی بسیار بالایی را ارائه می‌دهد
اما تفاوت بزرگ این تبلت نسبت به تبلت های مشابه نظیر Google Nexus 7، در امکان برقراری تماس‌های تلفنی با آن است. هنگامی که وارد لیست برنامه های Fonepad می‌شوید، مشاهده خواهید کرد که همانند گوشی‌های اندرویدی، برنامه های People،Phone و Messaging  نیز وجود دارند.  بنابراین، Fonepad می‌تواند تمامی وظایف یک گوشی هوشمند را نیز انجام دهد و شما را از داشتن یک گوشی اندرویدی بی نیاز خواهد کرد.

نقاط مثبت
استفاده به عنوان یک گوشی موبایل
کیفیت بالای ساخت
صفحه نمایش فوق‌العاده با زوایای دید عالی

نقاط منفی
عمل نکردن مناسب صفحه نمایش در نورآفتاب
عملکرد ضعیف دوربین
عدم استفاده از فلش برای دوربین
عملکرد نسبتا ضعیف پردازنده Intel Atom

قیمت:999هزار تومان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: ورود به دنیای تبلت ,

آرشیو کامل نوشته های پیشین