123123 اگر اندروید دارید باید پاسخ این سه سوال را بدانید!
به وبلاگ خودتون خوش امدید مطلب مورد نیاز خود را در نظرات به ما خبر دهید ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 208
بازدید دیروز : 2579
بازدید هفته : 4255
بازدید ماه : 3854
بازدید کل : 102922
تعداد مطالب : 593
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1

شلوغ پلوغ

اگر اندروید دارید باید پاسخ این سه سوال را بدانید!
جمعه 27 ارديبهشت 1392 ساعت 21:48 | | نوشته ‌شده به دست shahin | ( )

اغلب موبایل‌ها امکانات خود را به واسطه سخت‌افزار گوشی بدست می‌آورند و نوع قطعاتی که در موبایل‌ها استفاده شده است می‌تواند در تصمیم خریداران موثر باشد. مثلا نوع دوربین‌ یا کیفیت صفحه نمایش می‌تواند قسمتی از کارایی گوشی را مشخص کند. یکی دیگر از ویژگی‌های اغلب گوشی‌های جدید یا هوشمند نوع سیستم عامل آنها است. این سیستم عامل تعیین می‌کند که چه نرم‌افزارهایی می‌توانند روی آن نصب شوند و به دنبال آن صاحب گوشی چه امکاناتی را دریافت خواهد کرد. این ویژگی باعث شده تا یکی از عوامل موثر در خرید تلفن همراه سیستم عامل باشد.
 سیستم‌عامل اندروید به دلیل تنوع بسیار بالای نرم‌افزاری اکنون در میان مهمترین گزینه‌های موجود قرار دارد. اگر به تازگی یک گوشی موبایل مجهز به سیستم عامل اندروید خریداری کرده‌اید، خواهید دید که استفاده از این دریای بیکران نرم‌افزارهای اندروید چندان هم ساده نیست و احتیاج به اطلاعات اولیه دارد.

 



گوگل بطور رسمی از نصب نرم‌افزار (App) از طریق کامپیوتر پشتیبانی نمی‌کند و برخلاف سایر گوشی‌ها برای نصب برنامه‌ها می‌توانید از اندروید مارکت قدیم و گوگل پلی جدید (به آدرس play.google.com) برنامه تهیه کنید. این راه به دلیل محدودیت‌های گوگل عملا غیرممکن است. در نسخه‌های جدید اندروید این امکان وجود دارد که فایل برنامه با پسوند .apk را به حافظه گوشی منتقل کنید و از این طریق آن را نصب کنید.

 



برای استفاده از فروشگاه‌های نرم‌افزاری نیز راه‌حل‌های متفاوتی وجود دارد. در حال حاضر فروشگاه‌هایی همچون کافه بازار، مایکت، ایران اپس، کندو، دریچه و چندین فروشگاه دیگر دسترسی به نرم‌افزارهای اندروید را فراهم می‌کنند. راه‌حل اول این است که از طریق مرورگر اینترنت در گوشی به این فروشگاه‌ها مراجعه کنید و با جستجوی برنامه و یافتن آن، اقدام به نصب برنامه اصلی فروشگاه کنید. برخی از سایت‌ها نیز نرم‌افزارهای اندروید را معرفی می‌کنند و به جای پیوند به صفحه بارگذاری، از طریق یک بارکد نشانی آن را می‌دهند. این بارکد که به صورت مربعی شکل و حاوی نقطه‌های سیاه سفید است توسط نرم‌افزارهای اسکنر (مانند Barcode Scanner یا QR Droid) و از طریق دوربین گوشی اسکن می‌شود، نرم‌افزار بطور خودکار صفحه اختصاصی آن برنامه در فروشگاه‌ها را پیشنهاد می‌دهد.
پس برای استفاده از این شیوه باید ابتدا یک نرم‌افزار اسکنر بارکد تهیه کنید که به راحتی در اینترنت پیدا می‌شود و زمانی که این بارکد را مشاهده کردید با اجرای نرم‌افزار اسکنر، دوربین را جلوی مانیتور قرار دهید.

 

 
حال بپردازیم به چند اصطلاحی که در مورد سیستم عامل اندروید زیاد به گوش می خورد؟

رام (ROM) چیست؟

سیستم عامل اندروید توسط شرکت گوگل عرضه شده و دارای هسته متن‌باز است. به این معنی که کدهای آن در اختیار همگان قرار دارد و برنامه‌نویسان می‌توانند بر حسب تمایل برای این سیستم‌عامل، نرم‌افزار تولید کنند. متن باز بودن اندروید فقط منحصر به برنامه‌های آن نیست و حتی سیستم عامل هم شامل این موضوع می‌شود.
گوگل یک نسخه مطمئن و پایدار از اندروید را برای گوشی‌های مختلف پیشنهاد می‌کند سازندگان گوشی نیز با اندکی تغییر در این سیستم و اضافه کردن موارد اختصاصی آن را روی گوشی‌های تولید خود نصب می‌کنند. ولی شما هم می‌توانید از یک نسخه دیگر استفاده کنید.
 زمانی که از رام صحبت می‌شود منظور همین نسخه‌های تغییر یافته (Custom ROM) اندروید هستند. به عنوان مثال کاربران ایرانی برای پشتیبانی از زبان فارسی یکی از نسخه‌های اندروید را تغییر داده‌اند که این نسخه هم تحت عنوان رام مطرح می‌شود. ضمن اینکه برخی شرکت‌ها مثل سامسونگ سیستم عامل گوشی را ارتقا نمی‌دهند و کمتر پیش آمده است که این شرکت بسته به روز رسانی یا پیشنهادی برای سیستم‌عامل کاربران خود داشته باشد. در نتیجه برخی برنامه‌نویسان زمانی که نسخه جدیدی از اندروید منتشر می‌شود آن را برای گوشی‌های مختلف تغییر می‌دهند.

 




رام‌های تغییر یافته مورد تایید گوگل و سازندگان گوشی نیستند و به همین دلیل گوگل در صورت شناسایی یک رام غیر از رام اصلی امکان دسترسی به نرم‌افزارهای مارکت را نمی‌دهد. ضمن اینکه گوشی از شرایط ضمانت و گارانتی نیز خارج می‌شود.

روت (ROOT) چیست؟

در گوشی‌های موبایل چندین سطح حافظه وجود دارد. یک سطح از آن کاملا عمومی است و کاربران می‌توانند موسیقی و یا عکس‌های خود را در آن کپی کنند. سطح دیگری از حافظه نیمه اختصاصی است و محلی است که برنامه‌های عادی نصب می‌شوند. یک سطح دیگر از حافظه نیز وجود دارد که محل نصب سیستم عامل، کرنل‌ها، سرویس‌ها و برخی موارد مهم است. به این سطح از حافظه روت یا ریشه (Root) گفته می‌شود.

 



دسترسی به این سطح برای کاربران و نرم‌افزارها ممنوع است زیرا خطا در این قسمت می‌تواند باعث از کار افتادن گوشی شود. ویروس‌ها و جاسوس‌ها نیز در صورت دسترسی به این قسمت می‌توانند اطلاعات مهم سیستم را منتشر کنند. اما گاهی اوقات برای نصب یا اجرای برخی نرم‌افزارها لازم است که به این قسمت دسترسی داشته باشیم پس باید این دسترسی آزاد شود که به این کار روت‌کردن (Rooting) گفته می‌شود. گوشی‌هایی که دسترسی روت در آنها آزاد شده است از شرایط گارانتی خارج می‌شوند.

 

البته پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان از روت کردن تلفن همراه خودتون پرهیز کنید.

چطور می توان برنامه ها را بر روی کارت حافظه نصب کرد؟

نرم‌افزارهای اندروید روی حافظه داخلی گوشی نصب می‌شوند. این فضا برای گوشی‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد با این حال آنچه مشخص است حافظه درونی گوشی‌ها نسبت به سایر حافظه‌ها محدودیت بیشتری دارد و با نصب برنامه‌های مختلف حجم آن کاهش پیدا می‌کند. یکی از راه‌حل‌های جایگزین نصب برنامه در کارت حافظه است که برای این کار باید تنظیمات گوشی تغییر پیدا کند. در نسخه‌های اندروید ۲/۲ به بعد این کار از طریق منوی تنظیمات گوشی قابل انجام است ولی در نسخه‌های قبلی که در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد گوشی‌های موجود اندروید را تشکیل می‌دهند باید از روش‌های دیگری استفاده کرد. یکی از راه‌حل‌ها استفاده از نرم‌افزارهایی مانند App2SD یا MoveApps است. راه دیگر تغییر رام گوشی به نسخه‌هایی است که از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند و برای این کار باید پارتیشن‌های موجود روی کارت حافظه تغییر داده شوند. یک راه دیگر نیز انجام تغییرات در فایل تنظیمات گوشی است. این سه راه‌حل هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند و البته برای هر سه مورد باید گوشی روت شود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: اگر اندروید دارید باید پاسخ این سه سوال را بدانید! ,

آرشیو کامل نوشته های پیشین