123123 آیا می دانید فرزند اول ، دوم یا آخر بودن تاثیر مستقیمی در احساس تنهایی دارد؟
به وبلاگ خودتون خوش امدید مطلب مورد نیاز خود را در نظرات به ما خبر دهید ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 624
بازدید دیروز : 2579
بازدید هفته : 4671
بازدید ماه : 4270
بازدید کل : 103338
تعداد مطالب : 593
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1

شلوغ پلوغ

آیا می دانید فرزند اول ، دوم یا آخر بودن تاثیر مستقیمی در احساس تنهایی دارد؟
جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 22:52 | | نوشته ‌شده به دست shahin | ( )
آیا می دانید فرزند اول ، دوم یا آخر بودن تاثیر مستقیمی در احساس تنهایی دارد؟
فرزند اول خانواده احساس تنهایی و افسردگی می کند
یک روانپزشک با تاکید بر اینکه شخصیت پذیری کودکان به واسطه نحوه تربیت آنها شکل می گیرد تصریح کرد: حساسیت بیش از حد والدین بر فرزند اول باعث می شود او همیشه احساس تنهایی کند و در معرض افسردگی باشد.
دکتر معصومه افسری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: والدین از فرزند اول توقع بیشتری داشته و نسبت به او حساسیت بیشتری دارند. برخی از والدین برای هر اشتباهی فرزند اول را تنبیه می­کنند و او را همیشه تحت مراقبت قرار می­­دهند و می خواهند راه درست را در هرچیز به او نشان دهند.
این کارشناس اداره روان وزارت بهداشت با عنوان اینکه معمولا فرزند اول باهوشتر از بقیه فرزندان است و انگیزه پیشرفت او بیشتر است افزود: اما فرزند اول کمتر از فرزندان دیگر پیشرفت می­کند و همواره احساس تنهایی می­کند و در معرض افسردگی است زیرا به او فرصت تجربه داده نمی­شود.
این روانپزشک ادامه داد: معمولا آزمون و خطای والدین بیشتر بر روی فرزند اول تجربه می شود و راههای تربیتی اتخاذ شده راهگشای فرزندان دیگر قرار می گیرد. به طوری که با فرزند دوم راحت تر کنار می­آیند و کارهای نادرست فرزند اول بیشتر از بقیه فرزندان به چشم می­­آید.
افسری از فرزند اول به عنوان پرچم خانواده و معرف والدین یاد کرد و گفت: معمولا فرزند اول کمالگرا­، مغرور و خودپسند، ‌سلطه ­جو و باهوشتر از فرزندان دیگر است و فکر می­کند که همیشه حق با اوست و فقط خودش همه چیز را می­داند و باید در هر کاری اولویت با او باشد.
این روانپزشکی در توضیح نحوه رفتار مناسب والدین برای تربیت فرزندان، افزود: به والدین توصیه می­شود در مراقبت از فرزند کوچکتر به او مسئولیت دهند و با او به اندازه کافی وقت بگذارند. همچنین والدین می­توانند به او توصیه کنند که نسبت به خواهر و برادرهای کوچکتر خود همانند پدر و مادر رفتار حمایتگر داشته باشد.
وی گفت: به ترتیب از فرزند اول تا فرزند آخر از میزان انگیزه پیشرفت فرزندان کاسته می­شود و فرزند اول بیشترین انگیزه پیشرفت و موفقیت را دارد زیرا والدین برای فرزندان بعدی وقت کمتری را صرف کرده و بیشتر توجه و حوصله خود را معطوف به فرزند اول می­کنند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: آیا می دانید فرزند اول , دوم یا آخر بودن تاثیر مستقیمی در احساس تنهایی دارد؟,

آرشیو کامل نوشته های پیشین